2012/08/04

Sezarın hakkını sezara verelim.



Her "yiğidi öldür ama hakkını ver" temalı muhabbette Sezarın hakkını Sezara vermek lazım diye söylenir.
Bi kere neden Sezar? Onun ne hakkı varmış da ona veriyoruz. O zaman diğerlerinin haklarını da diğerlerine vermek gerekmez mi falan filan diye uzar gider bu.
Bilirsiniz lüzumsuz işleri araştırmak konusunda üstüme yoktur. Geçen gün kafama takıldı. Dedim niye yiğidi öldür hakkını ver demek yerine ille de sezar diyo bu millet. Bi atalarımıza soriyim, bi gelmişimizi geçmişimizi deşiyim dedim.
Ne sonuç çıkardım dersiniz?
Sezar, hepimizin bildigi "sen de mi Brütüs"teki Sezar değil. Julius Sezar'dan sonra Roma imparatorluğunun başına gelen tüm imparatorların adının başına bir ön ad olarak koyulmuş Sezar. Yani bu sezar, o dönemin imparatoru kimse o kişi.
Peki neden söylenmiş bu söz?
Bakın dikkat ettiyseniz bütün detaylarıyla anlatıyorumki, bigün eş dost arasında birisi yersiz bi şekilde bu cümleyi kullanırsa çaaat diye yapıştırın lafınızı "o Sezar senin bildiğin sezar değil" diye. Ebelek ebelek bakmaya devam eden gözler görüyosanız karşınızda, devam edin anlatmaya:
Zamanında Sezar'la İsa peygamberi birbirine düşürmek, din ve devleti karşı karşıya getirmek için bazı aklı sivri arkadaşlar İsa'nın karşısına çıkar. Aklı sıra adamın kafasını  karıştırıp, biraz da gaza getirip, Sezar'a karşı laf etmesini sağlayacaklar ya, "siz adil adamsınız, kimsenin hakkı kimsede kalsın istemezsiniz öğretmenim. Biz bu Sezara eşşek yüküyle para veriyoruz(vergi babında), sizce bu dine uygun mudur?" diye sorarlar. Muhtemelen de içlerinden "ahanda bu kez tongaya düşürdük, kesin ters bişey söyliycek" derler. Ne de olsa uzun zamandır bu tuzak için çalışıyolar.
İsa işin içinde bi üçkağıt olduğunu hemen anlar. Bebeler kimle oyun oynadıklarının farkında değildir:)
"İki yüzlüler. Madem siz buraya benden laf almaya geldiniz, ben sizi çok bekletmiyim. Bana bir dinar verin de sorunuzu cevaplayayım" der. Bitanesi çıkarır cebinden uzatır parayı.
İsa parayı havaya kaldırır ve sorar "Kimin resmini görüyosunuz bu paranın üstünde?"
Ebelek suratlı bebeler ve onları izleyen halk hep birlikte cevaplar: Sezaaaaar.
Ve işte o zaman, benim de neden bu kadar önemli bi sözmüş gibi yüceltildiğini anlayamadığım lafını eder İsa.
"Sezar'ın hakkını Sezar'a, tanrının hakkını tanrıya verin."

Aslında benim burdan anladığım ve İsa'nın da esas kastettiği nokta olduğu söylenen şey: adil olmak. 
Dünya işleriyle ilgilenen kişi Sezar, o yüzden onun hakkını ona ver, vergilerini öde. Tanrının zaten parayla pulla işi olmaz.
Burda aslında taaa ilkokulda öğrendiğimiz kesirli sayılara bir ince dokunuş hissediyorum ben. 
Paydayı sabitliyceksin, payı iyi hesap ederek dağıtacaksın.


















Peki konu buraya nasıl geldi onu da kısaca özetliyim.
Bazı yerler sanki diğerlerinden daha torpilli gibi. Kimisi bozkır ve çorak topraklardan ibaretken, kimisinin her yerinden yeşillik deniz güneş kum aklına gelebilecek bütün güzellikler fışkırmakta. 
Ankara'yla Alaçatı'yı karşılaştırdığım zaman bu işte ciddi bi adaletsizlik olduğunu düşünüyorum şahsen. Paylarda sıkıntı var. Sezar'ın hakkı tam olarak sezara verilmemiş gibi sanki.


Bluz: Oxxo
Şort: H&M
Sandalet: Zara
Çanta: ALDO
Kösele bileklik: Alaçatıdaki takıcı teyzenin tezgahından

69 yorum:

  1. Begenerek takip ediyoruz

    YanıtlaSil
  2. abidesin abide güzzellikte abide birincisi:) öperim o araştırmacı kişiliğinden;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihi öp beni, sev beni elviiiiiin <3 sonra da ben seni öpçem ama, en sona da tızını bırakıyorum, onu daha uzun öpçem çünki <33

      Sil
  3. Allahııım nassıhh faideli bir blogdur burası. Hem gözümüzü hem ruhumuzu hem de beynimizi dolduruyor! Son kısmı nkadar lüzumlu tartışılır tabi:))) Eirman'ı da evlat edinmek istiyorum müsaadenle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha eeiiirmanı o zaman sana yolluyorum reyhan, al hayrını gör :P

      Sil
  4. Sezarı filan bilemem de 2. fotoğrafın hakkını kameraman cevat kelle ve senin aranda yarı yarıya paylaştırıyorum. Çekleri adresinize postaladım, aferin yavrularım benim:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çekler için teşekkürler beybi, ulaştılar elimize :P

      Sil
  5. Sen nassı güzel bisisin bu fotolar nassı güzel fotolar ve o bileklik nassı güzel bı bileklik öyle ;)) öperim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihi teşekkür ederimki o zaman ben de *_*

      Sil
  6. Sen nassı güzel bisisin bu fotolar nassı güzel fotolar ve o bileklik nassı güzel bı bileklik öyle ;)) öperim...

    YanıtlaSil
  7. Fotoğraflar şahane!! Şortuna bayıldım, yine süper bir kombin ok enerjik fotoğraflar (:

    sevgiler
    madamchic

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan tatilde olunca pozlar daq fotograflar da enerjik oluyo, bide şimdi görsen beni, emekli memur gibiyim tam olarak :D

      Sil
  8. Sen niye böyle güzel bir kandin sin? niye hep resimlerde cok güzel cikiyorsun! sen cok fotojenik sin cnm! hep güzel cikiyorsun, bayiliyorum ve biraz da kiskaniyorum ;) kiyafettin de yeni cok hosuma gidiyor =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler missy, bence sen güzel bi insan oldugun icin ben de güzel görünüyorum sana;)

      Sil
  9. Sezar dedin de... hatirldin mi hatirldigim seyi? :-P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha hatırlamam mı yaa:) salatasız sezar az yemedim okul zamanlarında :P

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. heeey sizin aileye de girdim mi? ne güzelmiş ^_^ aile doktoru gibi hissettim kendimi bi an :D

      Sil
  11. hepsi çok güzel.ama ben en çok sandalet ve bilekliğe bayıldım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, bu outfitin en yeni iki detayı onlar zaten, benim de favorim o ikili ^.^

      Sil
  12. sandaletleri çok beğendim ....hakkını vermek lazım :)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehe bence de verelim yaa yazık olmasın onlara:) teşekkürler..

      Sil
  13. aferinn kıss güzel bilgiydi.yerim ben seni .bide o bilekliğin kaybolabilirmi???kaybolup ben bulabilirmiyim.sonrada sen ben buldum dediğimde sen o cıvıl cıvıl sesinle ''mehtabın hakkını mehtaba ver'' diyebilirmisin)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen ankaraya nezaman gelcen mesele onu söyle bana önce? belki o tarihlerde bu bileklik kaybolup sana gelebilir *.*

      Sil
  14. Kuju sayende bizde ogrenmis olduk cok saol ama sen cok sirinsin ya fotolara bayildimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendimi başöğretmen gibi hissedebilir miyim o zaman duygucum izninle :)

      Sil
  15. ahhh ahhh dönüp dolaşıp Sezar'a ... hak verdim bu konuda sana tamamennn fekat ayakkabılarına hak vermiyorum:P çok çirkinler:) olmamış:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman çirkin ayakkaplarımla seni kucaklıyoruz hande kuzusu *.*

      Sil
  16. bilmiyordum! okuması ve inanılmaz güzeldii:)lafı gediğine koyacağım günün gelmesini merakla bekliyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aahaahha sonra da asişin selamı varmış diye eklersen sevinirim, olmuşken tam olsun madem :D

      Sil
  17. senin şu hikayelerine sonrasında da fotolarına bayılıyorum yani sezarın hakkını sezara :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveeet cümle içinde de kullandıgımıza göre konu anlaşılmış demektir:) olduuu çok teşekkürler o zaman da hamide sultan :D

      Sil
  18. valla minnakım ben Sezar'ı da İsa'yı da bilmem de Erman da sen de her seferinde şu post denen şeyin hakkını veriyosun o kesin,ben sizin fotoğraflarınızı fotoğrafçılık kursuna gidenlere bile tavsiye ediyorum :))kuzum bu şortunu çok seviyorum,delikli herşeyi sevmemden ötürü :)) sandaletler çook güzel,hiç Zara'da görmemiştim bunları,senin şımarık hallerin yine fevkaladenin fevkinde,çekimlere zaten lafım olabilir mi, yine 10 numara,hep 10 numara <333
    mutlu haftalar bebeğime :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. erman artık o kadar alıştıki senden güzel sözler duymaya, nerdeyse fido bişey demişmi diye sorcak, o seviyeye geldi:)
      bebişim bu sandaletleri sezonda almıştım zaradan, sonra bidaha gittigimde ben de göremedim, kadınlar nasıl hücum ettiyse artık, gidiş o gidiş:P
      benden de sana güpgüzel bi tatil gelsin o zaman *.*

      Sil
  19. Bilmediğim bişey olursa bundan sonra hep burdayım müsadenle :)))
    Kombinin çok cici, fotoğraflardan taaaaaaaaaa bize kadar gelen enerji patlaması var birden enerji doldum sayende hakkını veriyosun :*

    http://rosesapling.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehee teşekkürler:) dedigim gibi, tatilde olunca insanın her yerinden enerji ve mutluluk fışkırıyo ister istemez. ama bide şu an gel gör beni, emekli memur teyze gibi hissediyorum resmen kendimi :D

      Sil
  20. hahah baglama sekline kocaman alkis veriyorum her zaman ama yetmiyor.. Ne soylemeli cicek mi gondermeli acaba.. ?? Supersin kusum ! Hem yazin, hem resimlerin hem de kiyafetlerin harika olmus yine :) Delik isi sortunu da versene, daraltip giyeyim :)) :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazıları baglamak hoşuma gidiyo, ama her yazıyı fotograflara baglayamıyorum, arada böyle denk geliyo işte bebişkom:) delik işi şortum 34 beden zaten, onu da daraltıp giyceksen sana bişiy demiyorum, normal bi insan diilsin o vakit, ayr degerlendirmem gerekcek seni:P

      Sil
  21. çantayı kah uzağa koymuşsun kah yanında tutmussun hiçbir emekten kaçınmamış ve bzm için en güzel pozları vermişsin, öpüyorum seni :) şortun ne kadar cici, aynı sen (yazar burda seni şorta benzetmek istemedi aslında, sadece iltifat ediyor) bilekliklere kalbi koyup gidiyoruz. öpücük!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bilinçli yapılmış bişey degildi cantanın sürekli yer degistirmesi. ben sürekli cekirge gibi ordan oraya koşunca çanta bi yerde kalmış, bi kolumda:))) ama emek var tabi o ayrı bi konu. ciddi ciddi düzgün bi arkaplan olmasına özen gösteriyoruz fotograflarda:)
      ama sen öyle tatlı yazıyosunki, böyle evlat gibi bagrıma masasım geliyo seni bazenleri <33

      Sil
  22. sandaletlere bayıldım. zati ne hikmet varsa mersin zara ya gelmiyor böle şeyler cık cık cık... sinirlendim şimdi... ama sana çoookk yakışmış bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya evet aynı şeyi fidom da söyledi, ordaki zarada yokmuş:o zaten burda da sezonda bi ara göründü, hatta ben aldım, aldıktan sonra bidahaki gidisimde yoktu bu sandaletler, hemen tüketilmiş ve devamı gelmemiş galiba..
      cok teşekkürler begenmene sevindim :)

      Sil
  23. diyecek bişey yok... sadece bi öpcük muckkkk :*

    YanıtlaSil
  24. Tam yaz fotoları :) Bluzuna bayıldım :)

    YanıtlaSil
  25. Benim de merak ettigim bi durum var. Aciklamasi yine senden Minikkusum;)
    Bu fotograflarin guzelligindeki haklar nasil paylasiliyor Minikkus ailesinde? Yani poz mudur, fotograf midir aslolan?
    Canta ve bileklik pek iyi anlasmis gorunuyorlar. Sort bambaska havalarda, en guzel benim gibi;) Rengarenk ustse mutevazi bi guzellikte. Evet, bazen kiyafetleri insanlastiriyorum, ne denirdi ona, teshis mi;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence hepsinin hakkı ermanda saklı, cünkü fotografı ceken de o, bana böyle pozlar verdiren de o, gülmem icin arkada sebeklik yapan da yine o :) kıyafetleri ve daha bicok şeyi insanlaştırma bende de var beybi, o yüzden hic yadırgamadım, hatta "aaa hakkaten de öyle" diye hak verdim sana ahaahah :))

      Sil
  26. Fotoğrafların güzelliğinden önce pek bir yazıya odaklanamadım ama okuyunca ne oldu, yeni bir şey öğrendik, sohbet ortamında ''ahanda bu budur'' diyerek lafı koyacak bir bilgiye sahip olduk.. :)
    Şortunuza ve bluza bayıldım.. Bu kadar yakıştırılır yani :)
    Kedinizle ilgili yazdıklarınızı da okudum, allahım o ne şirin şey öyle.. maşallah allah sağlıklı uzun ömürler versin sizlere..
    patilidunyam.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem egitici hem ögretici hehe:) begenmenize sevindim. kedimi begenmenize ve sevmenize de ekstra sevindim:) çok tatlı ve usludur benim kuzum *.* güzel dilekleriniz icin teşekkürler..

      Sil
  27. Farklı bir blog tarzınız var.Hep benzerlerini görmeye alışmış gözüme yeni bir perspektif kattınız.Ayrıca yazılarınızdan,giyiminize,gezdiğiniz yerlerden, kullandığınız ekipmana kadar bir kalite hakim.takipteyim neticede,başka ne denir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar kısa ve öz ve keyifli bi yorummuş bu, okurken gülümsedim, mutlu oldum, "vayy beee, ben neymişim" dedim. begenmeniz beni cok mutlu etti, her zaman beklerim efem, ben hep buralardayım cünkü:)

      Sil
  28. ya tatil postların hiç bitmesin. bir de şortun güzelliği ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malaesefki bu tatil postunun sonuncusuydu. ama hic belli olmaz tabi, biri biter digeri gelir tatilin. diimi :)

      Sil
  29. luzumsuz ısler uzmanımı allasen :)kusum senın sayende bılgıclıgımıze daha da bırseyler eklıyoruz saka bır yana hala aman sezar da ne ayak kı laflarını dolastırıyoruz ve borc yıgıdın kamcısı lafı ıle de ılerlıyoruyz :)tamam yıgıtlerı bırlestırmek ıstedım bende bu posta bırsey katmak sıtedım :P her zmaan kı gıbı enıstemızın guzel gozu ıle senın mukemmel tıpın bırlesınce bızede hayran hayran fotolara bakmak dusuyor haydı bana kolay gelsın ne de olsun her bır fotografın ısıksal acıdan nekadar yaklasılmıs dıye bakacagım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ulen ben senin o datlu dilini severim cılgın kız. taze gelin adayı (bak allah söyletti, 3 vakte kocaya gitceksin sanırım:P) :)
      ermana takdirleri topluca iletiyorumki şımarmasın :)
      öperim sevimli suratından muç muç :*

      Sil
  30. Resimler her zamanki gibi harika, zanaatkarin ellerine saglik : ) Ikinci resimdeki kirmizi sandalye dokunusunu cok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler lilaların kadını :D o sandalyeyi ben de o kadar sevdimki, sabahları kahvaltıda resmen yapıştım ona, ayrılmak istemedim:)

      Sil
  31. O kadar akıcı ve doğal yazıyorsun ki, yazı ne kadar uzun olursa olsun okuyorum sonuna kadar:)
    Fotoğraflarına da ayrı bayılıyorum zaten:) Enerjin fotoğraftan taşıyor sanki... Buraya bir maşallah koyayım ben;)) Sevgiler.

    designbydg.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne tatlı bi yorum bu, yazılarımın bu kadar begenilmesi icimdeki canavarın iyice büyümesine sebep oluyo bilesin:) fotograflardaki enerji patlamasının tek sebebiyse TATİL:) çok teşekkürler, yüzümde saf bi gülümseme var şu an engel olamadıgım *.*

      Sil
  32. Bu çekimin pozları, renkleri, ışığı her şey on numero kuzum :)) sezar'ın hakkını sezar'a veriyor ve en güzel 10 post arasına sokuyorum bunu :)) şort, bluz ve o çiçekli bileklik kalp ben :)) kalp sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman en birinci ben mi oldum, birincilik ödülünü bana versinler, mesela limonlu cheesecake olabilir:) seviyorum seni de yorumlarını da gizem kuzusu *.* ben kalp sen :)

      Sil
  33. sezarmı benım en sevdıgım sezar sostur salata :)) hahaha ay adam bıde salata mı sosmu bak bu neden kı :)) hahahha :)) canım senın oturma pozlarını calıyorum bılıyorsun tatlım :) ne yapalım bu kadar guzel pozlar verme sende..sortunu ve sandaletlerını cokkkk ama cokk begendım fon ve pozlara dıyecek soz mınıkkus ve ermana kocaman alkışşşş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy benim de en sevdigim salatadır sezar salata:) yannız degilsin yani çatlak arkadasım:P
      alkış sesleri buraya kadar geldi valla, teşekkürler hehehh :)

      Sil

bütün yorumlar başımın tacıdır, severim ben onları ^.^