2018/05/14

Ailemle Eskişehir'i Geziyorum!



Hafta sonu ailecek yaptığımız Eskişehir turuyla ilgili instagramdan gelen onsekiz milyor soruya istinaden buraya bikaç bişi yazmak istedim. Çünkü bazı bilgilerin kalıcı olması, bundan 2 sene sonra bile benzer bir konuda birileri bir araştırma yaparken karşısına tam da ihtiyacı olan bir yazının çıkması bence çok önemli. 
Ben de öyle yapmak istedim. Benimki bi çeşit amme hizmeti zaten. Yoksa şu tavsiyelerim üzerinden komisyon alsam yedi sülalem ihya olmuştu şimdiye kadar:) 
Gelen sorulardan önemli birkaç tanesini seçtim ve aşağıya soru-cevap olarak ekledim. Çocukları büyüklere satıp gezmek yerine onları da yanınıza alıp gezmeye çıkmanıza vesile olabilirsem negzel olur yannız:)
1. Ulaşım nasıl sağlanıyor? Çocuklarla çok yorucu olmaz mı?
Ankara ve İstanbul’dan hızlı trenle yola çıkıldı ve Eskişehir’de @ailemlegeziyorum ekibi olarak buluştuk. Rehberimizin verdiği kulaklıkları taktık (rehberin şehirle ilgili bilgilendirici konuşmalarını dinleyebilmek ve serbest zamanlardan sonra ortak bir noktada buluşurken kolay organize olabilmek amaçlı) ve bizi gün boyu gezdirecek olan otobüsümüze bindik. Ela hala öğlen 1-2 saat uyuduğu için, gezinin sonlarına doğru uyku huysuzlukları ve “yoruldumm, kucaaana al” talepleri zirve yapsa da, özellikle 6 yaş ve üstü bütün çocuklar çok acaip keyif alarak geziyi tamamladılar. Zaten her şey çocuklar için düşünülmüş, o sebeple de sık sık dinlenme molaları veriliyo, sıkıntı yapmanıza gerek yok yani.
2. Yeme-içme konuşunda çocukla sıkıntı yaşar mıyız?
Yaşamazsınız:) Sabah 8 kalkışlı trene bindiğimiz için, kahvaltı yaparak evden çıktık biz. Eskişehir’e varır varmaz gezi programımız başladı. Öğle yemeğinde en iyi çibörekçilerden birinde mola verdik. Mis gibi çorbamız, böreğimiz, tatlımız, turşumuz her şeyimiz vardı. Tabi aralarda yemek için atıştırmalık meyve, kuruyemiş gibi şeyler alırsanız yanınıza, aferim bana yaaa ne iyi etmişim de yanıma almışım şunları diyebilirsiniz:)
3. Bu gezi programında çocukların mı büyüklerin mi ilgisini çekecek yerler geziliyor?
@ailemlegeziyorum @benkactimcom ekibinin amacı, ailecek gezmek ve keşfetmek fikrini insanlara aşılamak. Yani çocuklar dahil arkadaşlar, çocukları kimseye bırakmıyoruz, onları da aramıza alıyoruz:) Maksat; çocuklar avmlerde büyümesin, ailesiyle daha çok gezsin. Hatta İstanbul’daki çocukların İstanbul’u keşfetmesi ve keşfederken hem tarihi öğrenip hem eğlenmesi için, İstanbul’un muhafızları (farklı versiyonlar halinde) ve boğazda balığa çıkıyorum gibi çok eğlenceli günübirlik aktiviteler düzenliyolar. Ankara’daki benzer etkinlikleri de @minik_gezginler organize ediyo.
4. Ben de çocuğumla gezmek istiyorum. Tavsiye eder misiniz?
Beni tanıyanlar bilir. Asla ama asla içi boş tavsiyede bulunmam. Bir şeyi beğeniyorsam tüm detaylarıyla sizinle de paylaşır ve sizin de bundan yararlanmanızı isterim. Erman’ın hasta hasta bizimle gelmesi ve günün sonuna doğru Ela’yla ikisinin pilinin bitmesi dışında, bizim gezimiz çok keyifli ve dolu dolu geçti.
Özetle, ayağınıza en rahat ayakkabınızı giyin, yanınıza telefon için şarj cihazınızı alın ve ailecek gezmenin tadını çıkarın!

































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bütün yorumlar başımın tacıdır, severim ben onları ^.^