2012/03/09

Ölmeden önce

Hani herkesin ölmeden önce gidilecek yerler, yenilecek yemekler, alınacak çantalar gibi bi listesi vardır ya, bu da onun gibi bişey aslında. 
Herkes hayvansever olmak zorunda değil, herkes bunları yapmak zorunda da değil. Ama ölmeden önce bunlardan birini bile yapabilirseniz, aslında yaşarken ne kadar çok şey kaçırdığınızı anlayacaksınız. 
Bu yazıyı internette buldum, sizlerle paylaşmazsam ayıp ve de yazık olurdu.
İşte o liste..
1-Bir sokak kedisinin ya da köpeğinin gözlerinin içine bakın, ama kafanızda hiçbir ön yargı olmaksızın sadece bakın. Gözlerinizi hiç kaçırmadan öylece bakın.


2- Bir hayvan barınağına gidin. Kafeslerin ardındaki köpeklerin, patilerini tellere takıp size seslenmelerine izin verin, onların seslerini duyun ama mutlaka duyun.
3- Bir sokak kedisine ya da köpeğine, mümkünse kirli, zayıf, çirkince olanına yemek verin ve yemeğini bitirene kadar onu izleyin ama hiç yanından ayrılmadan sadece izleyin.


4- Bir sokak kedisinin veya köpeğinin başını okşayın. Kirlidir, mikrop bulaşır, elimi cırmalar, ısırır diye önyargınız olmadan başını okşayın mümkün olabildiği kadar uzunca. Yanından ayrıldıktan sonra dönün ona bakın.

5-Bir gerçek can dostuyla konuşun. Hiç sıkılmadan, uzunca bir süre hiç lafını kesmeden onu dinleyin, sadece dinleyin.


6-Yazın kavuran sıcağında çok susayın, içiniz yansın, çölde kalmışçasına suya erişemeyecekmiş gibi uzunca süre susuz kalın, sonra gidip bir şişe su alın, dudaklarınıza götürmeden önce ilk gördüğünüz bir sokak kedi ya da köpeğine verin o suyu ve içişini izleyin sonuna kadar, bitirene kadar ve şişenin dibinde kalan son yudumla ıslatın dudaklarınızı.
7- Kırlara açılın, koyun sürülerinin yanına gidin, yeni doğmuş kuzuların anneleriyle oynaşmalarını seyredin, meleyerek onları çağırmalarını izleyin, kuzucukların ağızlarındaki süt kokusunu içinize çekin.
8-Ölmeden önce el ayak tutarken, henüz nefes alırken, işitme duyma, hissetme duyularınız canlıyken, bir sokak kedisi ya da köpeği alın, evinizi paylaşın onunla, yemeğinizi, odanızı, hayatınızı paylaşın. Birlikte gezintiye çıkın köpekse sahiplendiğiniz. Kediyse onunla kanepede uzanıp çizgi film izleyin.


9- Evinden atılmış bir yaşlı köpeğe ya da kediye son günleri için yuvanızı açın, bırakın size minnet duysun, bir can kurtarmanın hazzını yaşayın.
10- Balık oltasına ya da ağına takılmış bir balığı kurtarın, denize geri atın ve onun sularda nasıl yüzerek derinlerde kaybolduğuna şahit olun.
11- Kafeste özgürlüğü için çırpınan bir saka kuşunu parasını vererek azat edin, bırakın maviliklere uçsun, ait olduğu dünyasına gidişini izleyin.
12- Hiç birisini yapamıyorsanız, canlar için savaş veren, güvendiğiniz birilerine maddi destek verin, o desteğinizle hangi cana ne iyilik yapıldığını dinleyin, içinizi ısıtın.
13- Ve bütün bunlardan birisini olsun yapmadan ölmeyin.


Onlar yeryüzünde karşılıksız seven yegane canlılar, biliyosunuz diimi?


dipnot: Eğer bu kadar çekingen ve ürkek olmasaydılar, ki bunun sebebi de biziz, bu yazıda Püre yerine sokak hayvanlarının fotoğrafı olabilirdi..

43 yorum:

  1. Çok ama çok tatlı bir kedi. Duman rengi olmasıda ayrıca güzel. Gerçi benim için kedi olsun yeter hepsini çok seviyorum. Evime bir kedi alamadım. Eşimde bende çok seviyoruz fakat büyük sorumluluk. Evimizin etrafındaki sokak kedilerine kuru mama verip karşılığında onları seviyorum. Bu bile ruhuma iyi geliyor. Eğer bir hayvan edinmek istersem kesinlikle sokaktan almayı tercih edeceğim. Harika bir post. Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında düşündügün kadar büyük bi sorumluluk degil biliyo musun? yani kediler, en zahmetsiz, en sana yük olmadan hayatını yaşayan hayvanlardır. evini sever, evinde mutludur. yemegini suyunu ver, eve geldiginde de ilgi göster, başka ne ister ^,^

      Sil
  2. başlığı görünce birden irkildim,neyse kötü bir şey olmamış:) senin hayvan sevgini görüyoruz bolca blogta, teşekkürler bu yazı için de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya bu konu başlığı herkeste kötü bi etki yaratmış, sorun yok herşey kontrol altında hehe:))

      Sil
  3. püre son fotoğrafta resmen gülüyo yaa yerim ben onu =)

    evde köpeğimiz olduğu için başka canlı alamıyoruz eve ama sokakta köpek ailemiz var resmen , bazen kendi köpeğimizden daha çok zaman geçiriyorum onlarla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ablası yaa, aslında ciddi ciddi güldügünü düşündügüm anları oluyo pürenin :)
      ne güzel bişi yapıyosun farkındasın diimi? ^,^

      Sil
  4. Şuan bu yorumu tepemde minibookuma atlamak için anını kollayan sevgili kedimle yazıyorum :)
    Bazen bende durup gözlerinin içine uzun uzun bakıp gözlerimi yumarak ona sevgi gösterisi yapıyorum onun dilinden :)
    Vee evde böyle bir canlı olması hayata kocaman bir artı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum sana, onların evde olması çok güzel bişi.
      nezaman üzgün olsam sesini çıkarmadan gelir kucagıma yatar, gözlerimin içine bakar. nezaman keyifli gelsem eve, kendini yerden yere atar, hoplar zıplar oyun ister. ruh halimizi de anlıyolar ve ona göre davraniyolar ya işte ben ona hayranım! :)

      Sil
  5. ama ben bunları yaparsam dayanamam ki ağlarım. kıyamıom zaten onlara hiç :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aglama yahuu, dur bi:) ben mutlu olmak için bikaç şey yazdım :)))

      Sil
  6. ne güzel bir yazı, ben yaptım bunlardan bir kaçını çeşitli gelişim dönemlerimde, daha çok ergenliğimde. Püreyi yerim ben, nasıl sevimli, nasıl fotojenik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bunları yapabildiysen. insan kendini bi başka mutlu hissetmiyo sahi?
      püre de onu seven ablalara bayılıyo biliyo musun ,^^

      Sil
  7. ya allam yarabbim yaa,ya kedileri mi sevdiriyon sen bana yaa,ne güzelsin kedicik te güzell.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihi ebet benim amacım kedileri sevdirmek :) sevin onnarııııı ^,^ çünkü onnar dünya hayvanları, çünkü onnar pamuklu pattis ^,^

      Sil
  8. Bir kus alip, mavi özgürlüge salma arzum benimde var. Ölmezsek sag kalirsak, insAllah bunu yapmak istiyorum. :-) Minik kedicik cok tatli bu arada, masaAllah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiz :)) bir kuşu özgürlüğüne kavuşturmak da çok güzel bi arzu bence, umarım dilegini gerçekleştirebilirsin ;)

      Sil
  9. ayyy bu ne güzel bir kedi öyleee istiyorumm aynından cinsi ne :))yazı da çokkkk matıklı...Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cinsi scottish fold:) yatık kulaklı yani, o yüzden de top kafalı zaten:))

      Sil
  10. minikkuş bu ne kadar güzel bir yazı hepsi ayrı ayrı o kadar doğru ve insancıl seyler ki:) okudukçaa kendimle gururduydum çünkü ben bu dediklerinin hepsini nacizane olarak yapmaktayım....bu insanıı en mutlu eden seylerden biri harika bir his.ve bir şey dahaa anaokulu öğretmeniyim öğrencilerime aşıladığımı düşündüğüm ilk şey buydu hayvan sevgisi daha doğrusu canlı sevgisi,sanırım başardım en azından 13 tane hayvansever yetişkin adayım var .püreyi öperim! evdimde 13 yıldır beslediğim sokak kedimm mercan püreye selam eder allahım onları ve sokaktaki canları korusun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar güzel şeyler yapmışsın ve hala da yapmaya devam ediyosun, tebrik vede takdir ettim. ben senin kadar yapamıyorum.. ama herkesin en az 1 kere bile olsa bunlardan birini yapması için bunu hatırlatmak gerek :))) teşekkürler sana da..

      Sil
  11. Yaa ben yerim bu koca kafalı dünya tatlısı kırık kulaklı pürecan'ı!! :)) Allah'ım Allah'ım o ne tatlılıktır öyle :) ben kedi almadan önce kedi sahibi bir arkadaşım "çocuk sahibi olmak gibi bir kedin olunca tüm hayvanları daha çok seviyorsun" çok doğruymuş o zamandan beri sokaklardaki tüm kedileri, köpekleri bir ayrı seviyorum. Ölmeden önce yapılacakları ne kadar güzel yazmışsın kuşum içindeki sevgi açığa çıkmış resmen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihi istedigin kadar yiyebilirsin gizem ablası :)) arkadasının da dedigi gibi, insan evinde hayvan beslemeye basladıgı zaman daha iyi anlıyo onları ve daha bi baska seviyo. normalde mümkün degildir sokaktaki hayvana dokunup seveyim, ama şimdi arabayı durdurup seviyorum o derece..
      keşke herkes onlar icin duyarlı olsa, belki o zaman yol kenarında hayvan cesetleri de görmeyiz artık nasıl ki insan cesetleri ortada bırakılmıyosa..

      Sil
  12. Adana'nın 35 C sıcağında trafiğin en kalabalık olduğu yerde arabayı sağa çekip bir büfeden dili dışarı çıkmış bir sokak köpeği için su aldıysan ve gideceğin yere sırf bu yüzden geç kaldıysan,İstanbul'da ayağı kırılmış bir kediyi alıp veterinere götürüp,tedavi ettirip bir de onu evine aldıysan,barınaklara düzenli ziyaretler yapıyorsan bu iş olmuş demektir.Bunları yapan en yakın arkadaşımdır,onun sayesinde bir kedi sever olmuşumdur,ve kediler gerçekten de gördüğüm en akıllı varlıklardandır,öyle ki hasta olduğunda neren ağrıyorsa gelip oraya yatıyor ve ağrını geçiriyor,antidepresan etkileri var,buna şahit oldum,evde 2 gün bırakınca sana küsüyorlar,protesto edip,çişlerini yattığın çarşafa yapıyorlar..Bir o kadar da özgür ve dik kafalılar kendileri istemezse asla onları sevemiyorsun..Köpek,tavşan,kuş,balık beslemiş biri olarak hiç kedim olmadı ama hep kedisi olan ve çok fazla hayvan sever arkadaşlarım ve hayvan hastası bir kardeşim var,öyle ki evde pitbull besledi :)
    Uzun lafın kısası hayvansever her insan ciddi anlamda daha merhametli oluyorlar,hiç bir karşılık beklemeden verilen asıl sevgi bu sanki..
    Bir de senin o püreni mıncıklarım ben çok fena,patates kafa yaa!! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fidom ne kadar şanslısınki böylesine duyarlı bi arkadasın varmış ^_^
      kediler gercekten de cok akıllı ve hassas hayvanlar. hassas derken senin her türlü ruh halini anlayıp sana ona göre davranabilecek kadar olgunlar.. tek istedikleri şey sevgi, o da vermezsen niye vermedin, niye beni sevmedin diyemeyecek kadar masumlar.. oyyy kuzumu özledim, eve gitmek istiyorum:)
      gel artık ankaraya da kızımın patates kafasını eze eze sev :D

      Sil
  13. o nası güzel bir canlıdır yahu! karamel gözlü kedimi olur.. ilk gördüm desem yakışır yani:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bal gözlüdür benim tızım evet:) teşekkür ederiz ^_^

      Sil
  14. Ne güzel bir yazı bu! Eskisi kadar olmasa da hala atamadığım bir korkaklık var onlara karşı, küçükken kocaman bir sokak köpeği tarafından kovalanmam ve lojmandaki asker sayesinde ölmekten kurtulmamın da etkisi olabilir malesef! Ancak kediler ayrı, Kekik benim için dönüm noktasıydı, İran kedisi Kekik ile mıymışıklığı ile aştım kendimi:)
    Püre de çook tatlı, ondan yine bir post bekliyorum annesi, senin gibi güzel yazıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihi teşekkür ederiz o zaman, kızıma da arada yazdırayım madem :))

      Sil
  15. ya püre kalbimi fethetti resmen nsl sevimli tontoş bişi papyonu da çok yakışmış yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oyyyy teşekkür ederiz ablası, papyonu ben de çok yakıştırıyorum ona, iyice erkek fatma oluyo ozaman ehheheh:))

      Sil
  16. yaaaaaa yerım ben bunu..benım aılem tam bır hayvan severdır bızde oyleyız o yuzden :))) mınık kedı buldular aldılar kocamann oldu tavsan , papagan :)) kopek:)) bızım ev tam hayvanat bahcesıdır....bayıldım..ıran kedılerını de cok severımmm.. bu arada cekılısım var bekelrım :))

    http://kelebegingozunden.blogspot.com/2012/03/dogum-gunu-cekilisi-matras-seyahat.html

    YanıtlaSil
  17. Püre ile ilk tanışmam .
    Allahım onu nasıl mükemmell yaratmış . Gerçek olamayacak kadar muhteşem görünüyor . Gerçek , gerçek değilmi :D
    Canım benim çok tatlıymış ama ooo
    Bu şıklardan birçoğunu yerine getirdiğim için , yaşadığımı hissediyorum çoğu zaman
    Yapabileceklerimden fazlasını yapmadığım içinde kızarım ya kendime oda ayrı bir konu .
    Üzgünüm ki şimdilerde insanlar birbirlerine saygılarını yitirmişken , nerdeeee onlarda bir cana bakma , empati yapma , genelde geçer giderler yanından , görmezler . Dilerimki merhamet koca bir ırmak olsun ve aksınn gönüllere .

    YanıtlaSil
  18. yazdıklarının çoğunu yapmış, hatta o zamana kadar kedilerden ciddi bir şekilde tırsmasına rağmen sokakta bulduğu 4-5 günlük yavru kediyi evlat edinme cesaretini (!) göstermiş biri olarak içim rahat diyebilirim :)
    çok güzel bir post olmuş, bu konuya dikkat çektiğin için seni tebrik ediyorum tatlım <3

    YanıtlaSil
  19. minikkus, yazdıkların o kadar doğruki.. Keşke herkes bu yazını okusa haberdar olsa farkındalaşabilse.

    YanıtlaSil
  20. kokosh kelebek; ay ne güzel bişi yaaa, sizin ev cennet mahallesi gibidir ozaman, geliyim mi ^,^

    elifinelizi; ne güzel şeyler söylemişsin, keşke herkes bunu yapabilse.. insanın insana deger vermedigi bi dünyada yaşadıgımızı düsününce bu tip hareketler beklemek çok yersiz oluyo tabi :( bide evet benim tızım gerçek, bildigin kedi yani :)))

    wear a smile; evet kuzum bilmem mi senin kedi sevgini :) yerim o tipsizi ben hatta ^,^ keşke cok daha büyük bi kesime bunu anlatabilsek ve her okuyan da bunu uygulayabilse diimi..

    lali; thanks!

    CMOS; teşekkürler destekledigin icin ;) keşke dedigin gibi olsa, herkes okuyabilse ve okudugunu anlayıp uygulayabilse..

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel bir yazı olmuş, ellerine sağlık..

    http://trendsum.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  22. Ne güzel anlatmışsınız herşeyi. Her insan bunlardan bir tanesini yapsa, en azından evine aldığı canları bir süre sonra çeşitli bahaneler ile sokağa atmasa.....

    YanıtlaSil
  23. CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK HOŞ PAYLAŞIM
    MUHABBETLE KAL
    :))
    KEDİCİMİZİ BENİM İÇİNDE BESLE
    :))

    YanıtlaSil
  24. çok güzel bir yazi.kediniz de çok tatlııı.çook hemde

    YanıtlaSil
  25. Bayıldım. Çok ama çok güzel. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  26. Kesinlikle öyleler canısı ve ben o yüzünü sıkar içime sokar ham yaparım! Ulen tipine kurban olduğum nesin sen öyle al ye kızım o derece. Anası senin pabucun bu postta dama atıldı ama seni de severim hadi büzme alt dudağını yedim yuttum ikinizi de mucx

    YanıtlaSil
  27. ya nasıl güzel yazmışsın minik kuş bizim de öyle bir hayvan sevgimiz vardıki babannemden gelir.ben onun kadargörmedim hayvan sevenini.o kadar ki ben çok küçüktüm ama hatırlarım babannem pazardan canlı tavuk alır kestirmek için bir gün evde duracak ya babannem hemen bir duygusal bağ kurar kestiremezdi tavuğu.hatta bir tavuk vardı babamın baş belası olmuştu babannemin kankası babannem nereye ooraya babannemin kucağında yatardı gerçek ha şaka değil.kebap yapardı babam bu kıyma şişindeki kıymaları çalardı ahahah babam dellenirdi anneee şu tavuğuna sahip çık derdi.çok kedimiz köpeğimiz kuşumuz kaplumbamız balığımız oldu.ama içlerinde en farklı olanda kedilermiş.ya bambaşka bir duygu kedi sevmek beslemek.gerçektende doğal afrodizyaklar.babannemi ilk kaybettiğimde babama nasıl söylicem diye ağlamamı yutmaya çalışırken kendimi birden yere attım dizlerimin üstüne sessiz sessiz ağlıyorum ama içimden haykırarak olişte çok ilginç ki panikledi o da garip harekeler yapmaya başladı kucak sevmeyen kedi kucağıma çıkmaya çalıştı.ben annemi kaybettiğim zaman hayata bir kediyle döndüm diyebilirim.herşeyim oldu.o beni canlandırdı hatta onun bana annem tafarından gönderildiğini bile düşünüyorum.birgün inş.bir araya gelirsek anatırım.
    babannem derdi ki hayvan sevmeyen insan sevmez bende o hayvanlara işkence çektiren insanları anlamam bigün yine küçüğüm halam almanyadan gelmiş ara sokaklarda birinde bir yere gidiyoruz adamın biri atın arkasına yüklemişte yüklemiş bide hayvanı nasıl kırbaçlıyor.halam yemin ederim ulennnnnn diye bir saldırdı adama
    bide görsen nasıl zarif alımlı şıktır:)adamı zor aldılar elinden seni şikayet edecem diyo ama kendini işte almanyada sandı kime kimi şikayet edecekki .ben hala evde yemekten sonra artan hayvanların yiyebileceği birşeylerse dökemiyorum gizli saklı apartmanın önüne koyuyorum çünkü burda onu bile istemiyolar yapalım.banane yapacam işte.yazın yoğurt kaplarına su koyup sokağın başlarına bırakırım balkona kuşlar için koyarım.
    ya post gibi yorum yaptım ben de ama anlatacak paylaşacak çok şey.ne olur herkes duyarlı olsun herkes her hayvanı sevsin.onlarda bebek gibi bize muhtaçlar.
    ahhh neyse duygusallıktan çıkıyor ve senin minnoş pürene geliyorum ben onu alır sıkar sıkar koynuma bastrır nefesini keser kollarından sallar duvara çarparım.hayvan şapşal olur .ikinizide sarıp sarmalıyorum çok öpüyorum .
    son bir şey bi gün benim olişe acayip kanım kaynadı sıktım sıktım hızımı alamadım vallahide baldırından ısırdım.ahahhaahha

    YanıtlaSil

bütün yorumlar başımın tacıdır, severim ben onları ^.^