2012/06/13

Eğitim şart.


İşin aslını anlatmadan önce sizinle okurken çok eğlendiğim, hatta ciddi ciddi ofiste kahkaha patlaması yaşadığım bi fıkrayı paylaşıcam. Evet ilk kez bunu ezberledim ve okuyalı 15 gün olmasına ragmen hala unutmadım. Her önüme gelene anlatıyo olmam da bi sebep olabilir belki kimbilir.
Cem Boyner bu fıkrayı tüm çalışanlarına göndermiş. Bakalım ne demiş. Oynat uğurcum:


Doğu illerindeki bir ağanın en büyük zevki kar üzerine çişiyle imzasını atmakmış. Bu nedenle kar yağmaya başladığı zaman köyde hayvanlar dahil hiç kimse sokağa çıkamazmış. Kar biraz kalınlaşınca ağa sırtına kürkünü giyer ve köy meydanına gelirmiş. Yanında da en yakın yardımcısı Haso.
Ağa sırtını köye doğru döner ve sonra sorarmış:
- Ula Haso ahali bakıyo mu?
Haso cevap verirmiş:
- Evet agam, hepsi bir olmuş pencelerden bakıyo.
Ağa çişiyle karın üzerine imzasını atarmış "Abdullah Cizrelioğlu". Sonra da bir nokta koyarmış ve sorarmış:
- Hala bakıyolar mı?
-He agam, hem bakıyolar hem de çılgın gibi alkışlıyolar..

Her sene aynı tören sürermiş.
Aradan 7 yıl geçmiş.
Ağa yine kar tuttuktan sonra çıkmış köy meydanına, sormuş Haso'ya:
- Ahali bakıyo mu?
- He agam bakıyolar, köpekler kediler bile camdadır.
Ağa "Abdullah" diye adını, arkasından "Cizrelioğlu" diye soyadını yazmaya başlamışki kalakalmış, çünkü yaş gereği prostat! Halka rezil olmak var. Alçak sesle Haso'ya sormuş:
- Bakıyolar mı?
- He agam bakıyolar da sen niye durdun öyle?
Ağa çaresizce:
- "Ula gel yanıma, arkanı dön ahaliye, tamamla şunu" diye emretmiş.
Haso bir an durmuş, sonra çişini yapmaya hazırlanmış ve ağanın kulağına eğilip:
- "Ağam" demiş, "Kırk yıldır kafama vurdun salak dedin, sırtıma vurdun aptal dedin. Ha bu kulun okumayı yazmayı sökemediki, hele bi tut şunun ucundan da yazının devamını sen yaz."


Demekki neymiş bebeklerim benim, eğitim şartmış :)
Sen yanındakini eğitmezsen, ben bildiklerimi paylaşmazsam, öteki kendine müslüman olursa nolurmuş? Onu da ben söylemiyim, yukarda ne olduğu oldukça açık sanki:P



  




  


  

Peki bunu neden anlattım diye bi düşünce kabarcığı görüyorum orda, hadi sen patlatmadan o baloncuğu ben söyliyim. 
5 yaşımdan beri elimde hep bi makas, bi iğne iplik, her an bişeyler icat etme güdüsüyle annanemin yanında çekirgeliğe başlamış, sonrasında annemin eğitmenliği eşliğinde devam etmiş, halamın yaratıcı bünyesine de biraz sürtündükten sonra böyle garip bişey olmuşum ben.
Herşeye "bişey yapılırki bununla" gözüyle bakan ben, üzerimdeki t-shirtü tam da sıkılmışlık ve bezginliğimin etkisiyle kenara kaldıracakken "dannnkk!" diye bi şimşek çakmasın mı kafamda! Ben bunun kollarını keser, artan kumaşla da t-shirtümü arkaya dogru toplayıp fiyonk yaparım dedim.
Düşünmesi 3 saniye, yapması 2 dakika.

Öyle yani.
Olduuuuu o zaman da.

Etek: H&M
T-shirt: H&M modifiye:)
Kolye: O da H&M
H&M bana bağış yapmış gibi olmuş ahaaha:))
Ayakkabı: ALDO
Çanta: Guess

47 yorum:

  1. cızıklı cızıklı olmuşş taa,çok güzel olmuş taa sana da herşey yakışıyo daaa bu tişörtün ayrıntılı yapılışını anlattaaa bizde yapalım daaa.öperimm daa.sıcaktan bayılazaam.mucuks

    YanıtlaSil
  2. yine çok tatlı çok şık bir kombin olmuş :) bu t-shirt'ün çiçekli etek ya da pantolon kombinlerini de bekliyoruz :)

    http://rosaygrismoda.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Sen yazana ve ben okuyana kadar, o kadar da uzun müddet fotoğraflara bakmama rağmen kollarındaki kesikliği hiçç fark etmedim..Şuan aklıma çoook büyük yaramazlıklar getiriyorsun ama:)) Fıkrayı ise yaymalıyım:))

    YanıtlaSil
  4. Flaş Flaş! Minikkus çizgililerle aşk mı yaşıyor?
    Minikkus son karedeki gibi estetik nasıl duruyor?
    Minikkusun bu fizik güzelliğine ne demeli?
    Minikkusun ayakkabısı peki? onlar kalp ben :)

    öptüm!

    YanıtlaSil
  5. 1 sn 1 sn şimdi bu bluz uzun kolluydu ve sen kestin,o parçaları fiyonk yaptın,di mi,anlamış mıyım?? :))
    senin bu mürebbiye hallerine hem gözümüzü gönlümüzü açıp hem de her postta bi hayat dersini eğlence kıvamında bize öğretme şekline hastayım!!senin hastanım bebeğimm!! :))yani sonra sen bize bunları öğretmezsen Allah muhafaza Abdullah ağa gibi olabiliriz,aslında teknik olarak erkek olmadığımız için olamayız ama başka türlü olabiliriz,saçmaladım mı,evet biraz..ahahahaha.. kurt kocayınca çakallara maskara olmamak için napıyoruz, öğreniyoruz,öğretiyoruz di mi miniğim :))
    çizgilerin dansı adlı kombinine bayıldım,bi önceki posttaki elbise etek-bluz gibiydi,bu da elbise kıvamında etek-bluz olmuş,cuk olmuş :))
    emeğine,kafana,yaratıcılığına sağlık :)
    pembe rüyalar bebeğimm..
    Öperim kocaman kocaman :))
    <33
    p.s.Sinan'ın da selamı var :))

    YanıtlaSil
  6. Senin çizgili kombinini yerim ben, nasıl da yakışmış kalem etek. Bir öncekinde söylemeyi unutmuşum :)

    denizsaatcioglu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Becerikli kus senii! Azicik daha boyle seyler yapsan, ilhamlansak fena mi olur? Hem bak senin becerilerinde genetik ve cevresel faktorler oldukca baskinmis;)
    Enleme cizgiler ve sisman gosterir arasindaki iliski sana uygulanmiyor kanimca, minimini totoya bakilirsa;))
    Bu guzelim ahsap gorunumlu ayakkabilara yakisir ahsap bir kolye talebim var senden;)
    Oper giderim simdi;*

    YanıtlaSil
  8. o kdr guzel yapmıssın kı nasıl yaptıgını anlamadım zaten kendınden oyleymıs gıbı olmus kı bu bence cok yeteneklı bır mınıkkus oldugunu gosterır:) daha devamı gelsın o zaman:) Fıkrayı da cok sevdım bu arada ıznınle calıp sagda solda anlatırım artık ben bunu :)

    YanıtlaSil
  9. cizgiler ve sen bence ayrilmaz ikili olmalisiniz..harika gorunuyorsun...

    YanıtlaSil
  10. çok güzel bir elbise ve kolye bu...çok yakışmış ayrıca...sevgiler

    YanıtlaSil
  11. çizim çizim çiz beni buarada kombın harıka hıkaye mukemmel gerısı tefarruat h&m gurban olsun sana

    YanıtlaSil
  12. çizgiler harika!!! yaratıcılıgın da son noktayı koymus bayıldım!

    YanıtlaSil
  13. Kuşum çizgili aşkım ortada ama bu DIY meselelerini hiç anlamıyorum. Ya da çok tembelim anlamamazlıktan geliyorum.
    Şen kahkahasını sevdiğim canım kuş, yine fıstık gibisin ama o ayakkabılar çok ağır gibi görünüyor gözüme, öyle diil tüy gibi hafifler di mi esasen?

    YanıtlaSil
  14. ben bunu elbise sandım. cok güzel olmus gercekten ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. Gece fotolara bakmıştım da büyük ekranda çok daha güzel görünüyor :) fıkraya bayıldım çok haklısın eğitim şart yavru kuşum yoksa mazallah eline tutuşturuverirler hiç ummadığın anda ummadığın şeyleri ;)

    YanıtlaSil
  16. Hahahah okurken ben de ofiste pc karsısında kıkır kıkır guldum valla.. "hele tut bakim sunun ucundan" :))
    Peki sevgili cinfikir hakkaten nası güzel bi degerlendirme olmus o eski t-shirtü? Zaten o muhtesem zayıflıgına kalem etek ( burdan penye gibi duruyo etek ) o kadar guzel olmus ki, cesaret ister onu giyebilmek bir de üzerine sirin mi sirin bi fiyonk katmıssın renkli Dalton kardes olmussun valla, bayıldım bayıldım! :)
    Hep gul fotograflarda boyle, daha bi sevdim bunu!

    :*

    YanıtlaSil
  17. Yine çizgili yine favorimsin bebenk <3
    Gel gör ki bu aşkım sadece görsellerde sınırlı, malum dombili basenlerde kabusa dönüşüyor bu çizgili meselesi. Sen al, daha çok al bol bol da giy gözümüz gönlümüz açılsın:)) İkimizin yerine <3

    YanıtlaSil
  18. Harika Olmuşsun Başarılarının Devamını Dilerim..

    YanıtlaSil
  19. Yaa sen ne tatlı olmuşsun çizgili çizgiliii:)bu aralar ayakkabı seçimlerin beni benden alıyor bak haberin olsunnn eksilme falan görürsen ben yürütmüş olabilirim:)son poz şahane onu da söylemeden geçemicem:)bi şimdi kocaman öpiyim ben seniii gerisini haftasonu havuzda yakalayıp öpücem:)

    YanıtlaSil
  20. Böyle salak bir sırıtma ifadesi kaldı suratımda, toparlayamıyorum bir türlü:)) Yav var ya erkek cinsel organından eğitime uzanan o geniş persperktif sende olduğu sürece suyla çalışan araba bile yaparsın bence, böyle devam:))))

    YanıtlaSil
  21. Fıkraya cok guldıum bıde faranjıt oldugumu ve asla sesımın cıkamadıgını dusun baya ızdraplı oldu:)
    Bluz cok cadarılı cızgılerın hastasıyız:)


    begumyagci.blogspot.com

    YanıtlaSil
  22. Eğitici fıkra şahane de bu tişört ve eteğin mükemmeliği nedir böyle :) Çok yakışmış, çok beğendim.. Sevgiler..

    http://trendsum.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  23. Pasifik Okyanusunun ortasında bilem beni batırmayacak can simitlerine sahibim (pardon AŞK TUTAMAÇLARINA):( Şimdi böle hakmı Allah'tan revamı bana:( böle etek tişört neyim giyememek hı de bi hele... Oysa ki Hülyayı,Sibeli,Türkanı bilem kıskandıracak gözlere sahip iken:( Türk bayaaan boy standartlarının üsütnde iken off:(nie üzüonuz beni deyin hele...İşyerimde benim moralleri eksi bakiyeye düşürüonuz zorunuz ne ha?garesiniz ne ?şimdi öğret bana,eğit beni çıtır blog sahibem bu simitler nası erir,eritilir diyiver... Seni seven sana imrenen hergün sana bakıp musmutlu olan bi o kadarda kıskanan ZEREN (üzük-ezik)

    YanıtlaSil
  24. Kombini de fıkrayı da çok sevdim:) Hep böyle ol Minik Kuş:))

    YanıtlaSil
  25. sizi yeni gördüm.ellerinize sağlık. artık sizi izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  26. :)) güzel fıkraymış mayk valla hasonun da işi zor adam hala ağadan bekliyo yönlendirilmeyi:)
    bu arada senin bu yaratıcılığına bayılıyorum.Aferin sana yaa sana yıldızlı yüz 100* ahahah:)
    etek acayip güzel olmuş çok beğendim ama artık ben böle enine çizgi giyemem çünküde benim toto basen aldı başını gitti sorma asim evlendim 7 ay oldu aldığım 7 kilo oldu 10 yıl sonra görüşmeyelim ozmaan :))çok öper sarıp sarmalar seni bu yaratıcılıklarının devamını bekleriz:))aaaaaaaaaa
    aklıma bişe geldiii hohoyttt yapınca ilk sana gösterecem bebek.

    YanıtlaSil
  27. öyle güzel çıkmışsın ki, yüzün, gözlerin pırıl pırıl, ışıl ışıl :)
    nazarlar değmesiiiinnn kazınımaa :)

    YanıtlaSil
  28. Ahuahahha Allah seni ne yapmasın koptum :D kesinlikle eğitim şart da benim o kolyeden almam da şart :) mucx

    YanıtlaSil
  29. Dolabim cizgili giysilerle dolup tasmasina ragmen her alisveriste eli yine cizgililere giden biri olarak bu kombini cok sevdim! Etek harika her dolapta olmali bu yaz! Ben elbisesini aldim bile:) Ama 34 beden aldim sonra dusundum de #cupcakebek ile tatilde sigamayabiliriz icine;) cizgili DIY tshirte de bayildim! O zaman benden sana kocaman bir aferin Cupcake'i gelsin!

    YanıtlaSil
  30. Elbise sanmıştım hakikaten çok güzel yapmışssın ellerine sağlık, fıkranda çok manidar:=)) resimler her zamanki gibi harikalar, çekeninde eline sağlık kuş:=)

    YanıtlaSil
  31. Bu ara cizgili outfitlerden gidiyorsun, herkes boydan boya enine cizgiliyi tasiyamaz, sen guzel tasimissin muntazam ve ince vucudunla : ) Kolye ayri bir hosuma gitti, wedge ler de. Ve de renkli duvar onu resimler isil isil : )

    YanıtlaSil
  32. hahahaha superısn sekercım bende oyleyım aılemde herkes terzıdır:) eskı tabır sımdıkı adı daha janjanlı :)) neler yapardım kızarlardı bana ayy terzımı olucaksın ah ah bak yetenegımı kullansaydım sımdı koseydım:)) haha neyse... enıne cızgılı gıyerek keısnlıkle cubuk krakerlıgını ıspatlamıs olmanın haklı zaferını tası bence...yesrım senın seffaf transparan yakanı...bayılıyorum sana ya..harıkalar cıkartıyorsun valla ohh mısssssssss

    YanıtlaSil
  33. hoşgeldin demek için geldim. yine gelicim. profilini de ne sevimli yazmışsın ki.
    :)

    YanıtlaSil
  34. Çok güzel bir yaz kıyafeti olmuş :) ama senin gibi uzun bir insan bir de bu ayakkabılardan giyerse ne olur :))

    YanıtlaSil
  35. cok guzel okumasi zevkli bir posttu canim :)

    www.ozlemce-lik.com

    YanıtlaSil
  36. MİNİK KUŞUM BEN GELDİM.
    KISSAYI OKUYUP GÜLMEMEM MÜNKÜNMÜ...
    CANIM BANA BİR SORU SORMUŞSUN ÇİKOLATA NASIL ERİTİLİR.
    MİKRO DALGAN VARSA BİR DAKİKA KOY ERİR . YOKSA ÇELİK KABA SICAK SU KOY ÜZERİNE BİR KAP İÇİNE ÇİKOLATALARI KOY ISINDIKÇA ERİR..ÇİKİLOTALI HAYATLAR SANA....

    YanıtlaSil
  37. heheh tatlim kusum ! ne alemsin.. tam dusunce kabarcigim olurtu ki cevabin geldi :)) Bi kere elbise sandim resmen ve sonra algiladim ne oldugunu.. yaratici kus buna derler operimmm taaaa Avrupa'nin ennn bati ucundan :))

    YanıtlaSil
  38. mimin var bende.
    :)
    gelicim yine.
    :)

    YanıtlaSil
  39. Anektod iyi oldu pazartesi pazartesi :DD
    Kombine ve "bununla bişi yapılırki" kısmına ise saygılar, hörmetler :D

    YanıtlaSil
  40. bugün tanıştığım muhteşem bloglardan birisin.. hemen takibe alıyorum.. öyle güzel bir kombin yapmışsın ki ya benim dikkatsizliğimden yada harikalığından ben elbise olarak gördüm saç modelin de çok özgün..
    bana da beklerim :)
    ozgecee.blogspot.com

    YanıtlaSil
  41. amaan sen de çıtır mısın nesin! :P
    süper olmuş DIY t-shirtün, elbise gibi olmuş etekle kombinleyince çok sevdim.. wedge'lerine de bayıldım, yeni sezon dersen bu akşam iş çıkışı kendimi aldo'da bulabilirim :D
    bu fıkrayı duymuştum, okuyunca yine gülmeme engel olmadı ama bu :)))

    YanıtlaSil
  42. hihihi yerim seni bende senin yazılarını çok beğeniyorum hayatım,...Fotograflar süper yine, güzel bir gezi olmuş, keşke böyle resimlerimi çeken biri olsa devamlı yanımda :) Benim eşim malesef fotograflarımı bin bir surat ve nazla çektiği için ne çıkarsa bahtıma deyip kabul ediyorum :) az önce post yayınladım yine bazen yaratıcı davranıyor, bazen baştan savıyor :) anlamadım bende bu işi...acil fotograf kursuna gitmesi lazım bizimkinin...

    YanıtlaSil
  43. fıkra ne güzelmiş.
    :)
    eh yaratıcılığın da.
    :)

    YanıtlaSil
  44. Gayet basarili :) www.minikyengec.com bende beklerim:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  45. en mükemmel anca bukadar olur canım harikasın yine bayılıyorum sitene bu postada güzelim saçlarından güzelim ayaklarına kadar fıstık gibisin çok beğendim

    YanıtlaSil

bütün yorumlar başımın tacıdır, severim ben onları ^.^