2012/06/01

Herkes kendi yüzünü taksın.


Ya hatalarınızla yüzleşirsiniz, ya da hatalarınızla yüzsüzleşirsiniz demiş Dostoyevski.

Kiminin yüzü ak paktır, nurludur. Nurlu dediysek kendinden ışıklı anlamında değil tabi yada bir ermişlik, bir göğe yükselmişlik seviyesinde değil. Suratına baktın mı anlarsın özünde iyi bi insan olduğunu.

"Hatasız kul olmaz, kimse mükemmel değildir, ben sana güveniyorum ama etrafa güvenmiyorum, zararın neresinden dönersen kardır" gibi sözler bu tip insanlar için gönül rahatlığıyla kullanılabilir.
Bi halt yemiştir ama onun bilincindedir, üste çıkmaya çalışmaz, gerektiğinde kolunun altına tavlayı almayı bilir, gocunmaz yani.



Bide özrü kabahatinden beterler vardır, bi kere hata yapar "heee" der geçersin, ikinciyi yapar "neyse şimdi akşam eller havaya yapacaz, senin yüzünden keyfimi kaçıramam" der yine sineye çekersin, sekizincide "kaynımda da var, bu da aynı böyle, ama onun maaşı iyi" der haline acırsın. 

Derken bi bakmışsın her hatasında hoşgörülen bu insanımsı yaratığın yüzü yok. Zaten en başından beri yokmuş da meğersem sen ona bi yüz uydurmuşsun çiçekli böcekli böyle English home tadında. 

Sen dayan dayan o kadar, sonra bi bak adamın suratında solucanlar geziyo, böyle vıcık vıcık kurtlanmış filan. Seni beni kandırmak için maskesiylen geziyomuş halihazırda. Çeşit çeşit yüzleri varmış kıyafetine göre kafasına geçirdiği. Bigün dedikoducu Halime, bigün sütçü Ahmet, bazen kıskanç Hacer, kimi zaman da çiftliği olan, efendime söyliyim eti sütü yumurtası ve tuzu kuru bir Ali baba.

Ama sen onun ev halini hiç bilmediğin için hep bi kimliğiyle görüyosun tabi. Sessiz ve derinden seni nasıl da çekiştirdiğini, sen farkında olmadan sana nasıl her dediğini yaptırdığını, kendi işi görülsün diye seni yüceltir gibi yapıp arka tarafta senin bir takım uzuvlarını yontmak ve onun üzerine senaryolar kurmakla nasıl da meşgul olduğunu hiçbir zaman bilmiyosun.
"Olum bak git, hadi canım ananı da al git, lan sen hala burda mısın" tadında bu insanlardan uzak durulmalı, hata yaptıkça yüzsüzleşmesine ve her seferinde senden benden yüz bulmasına izin verilmemelidir. 

Bu da böyle anımdır, paylaşmak istedim.
Ne demişler, insanlar konuşa konuşa, HAYVANLAR koklaşa koklaşa ;)
Öpmüştüm sanırım.










Elbise: H&M
Yelek: Mango
Ayakkabı: Giovanni Giusti

44 yorum:

  1. o yüzden hata yapan birine çok fazla şans vermeyeceksin,nasıl biri olduğunu ve sana uymadığını anladığın anda oradan koşar adım uzaklaşacaksın,ne kendini yoracaksın,üzeceksin ne de uğraşıp,harab olacaksın bebeğimm :))
    kim canını sıktıysa boşver de,geç,gel biz gülüp eğlenelim şurda ;)
    olum uzun elbise sana çok yakışıyor,daha önce demiş miydim bunu? çok şükela görünüyosun,mıncırırım suratını senin ha! :))
    bi de o çanta arada kaynamış gibi ama ben çok sevdim,o nerden aşkısıı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında böyle bi insan yok hayatımda bebişim, benim sitemim daha ziyade gündemdeki olaylara idi:) artık kimse için kendimi yıpratmıyorum, geç oldu ama ögrendim;)
      uzun elbise giyince ben de bi mutlu hissediyorum kendimi kııı :) ne frikik derdin var, ne oturup kalkarken aman dikkat ediyim. sere serpe yürü, koş, otur kalk hehehe:P
      öperimki seni kucak dolusu sarılırken biyandan da *.*

      Sil
  2. Fotoğraflar şahane elinize kolunuza koskocaman gülen 32 dişinize sağlık <33
    Ve sanırım elbise de şahane ama tamamını tek bir karede bile göstermeyen blog sahibesine çok kızgınım şu an:P Sakinleşirsem tekrar gelebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha o 32 dişlerin tek sebebi ermandır, sürekli bi "ya bi gülsene yaaa, niye somurtuyosunki" dedigi icin, gerdire gerdire güldüm:P
      elbisemin bissürü boy hali de var halbüsü, niye kızdınki şimdi bana sen o.O
      gel sarılıyım da barışalım bencü ^_^

      Sil
  3. Birine mi kizdin, oyle bi insan cozumlemesi mi yaptin bilemedim MinikKus'um:/ Ama ikinciyi varsayip, senin bisi icin uzulmedigini varsayiyorum.
    Sen mini, sevimli yuzlusun, hep bu yuzdesin mesela;)

    Elbise pek sukela! Boy, pos, endam gibi terimlerin hepsini kapsamis:) Cicekler orkide mi ne? Hepsinin gercegi senin olsun:))

    Operim seni;*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gündemdeki saçma sapan mevzulara cok kızgın oldugum icin bu aralar, bu post onun dışa vurumu olmuş olabilir birazcık kelebegim:) seni de yorumunu da kıvırcık saclarını da severimki <3

      Sil
  4. öyle güzel yazmışsın ki! hele de bu kadar yakında bu duyguları hissetmişken hissetmekten üzülmüş yorulmuşken, nasıl da iyi geldi okumak. kalemine sağlık en önemlisi yüreğine sağlık Asiyem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reca ederim konum komşum tatlı arkadasım. bizim görevimiz iç okumak, dışa vurmak:) begenerek okumana cok sevindim.

      Sil
  5. Ya sen bu mekanları nereden buluyorsun sevgili kuş? Aaa kıskanıyorum vallahi. Sizin memlekete gelebilir miyim lütfenn? :)) Yazında yine nokta atışı yapmışsın, süpersin ne diyeyim.

    Bu arada "Gökşenler Ahşap" süpermiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu mekanların %98ini odtü kampüsü oluşturuyor tatlım. ögle arasında yada iş çıkışında erman sagolsun çekiyo:)) gökşenler ahşap yazısını özellikle silmedim fotograftan, adamların da iki reklamı olsun diimi ehehe:P

      Sil
  6. Biri çıksın baba bir laf etsin ardından bir minikkuş onca güzel şey yazsın.Hatun insan sarraflığında boyut değiştirmiş fakat gel gör ki benim tek algıladığım elbise olsun. Yok anacım bana iyilik yaramaz.Yemin billah olsun mor bi'şey görmeyeyim bönlükte rekor kırıyorum. Algıda seçicilikte bir yere kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aahaha olsun yavrimoooo, illa yazıya yorum yapman gerekmiyo, yada fotograflara. aklına ne geliyosa paylaş benlen, maksat paylaşım olsun, gönüller bir olsun^_^ elbisem de köpeen olsun bee :)

      Sil
  7. Fotolar ayrı bir masal yaaa, çok beğendimm..

    Dostoyevski de ne güzel demiş, hem Allahım hakkı 3 dür canım, fazlasını verme. Bu devirde 3 de çok ama neyse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumun için teşekkür ederim:) evet ben galiba biraz fazla şans veriyorum, çok mu yufka yürekliyim yaa o.O

      Sil
  8. oouuuuvvvv , senin suratını yerim,çiçekli elbiselere bayılmakla beraber hala çiçekli bir kıyafetim olmamasına da şaşıriyrum,zaten burda yokki.amaan,ben hevesimi sana bakarak alıyorum.uy aklıma şarkı geldi la , sevdim seniii güzelimmm sevdim seni. evet yine akşam oldu ve ben raydan çıkmış vaziyette huzurlarnızdan ayrılıyorum.öptüm şekerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet senin yorumların zaten genelde raydan çıkmış halinle yazılmış oldugu icin galiba hep bi manyaklık içeriyo heheh:P
      beni beyeniyör müsün yaaa:) esas ben senin sevimli suratını yerimki şebelek şey! :)

      Sil
  9. Onlar basarılarını cekemeyenler canım, net. Emin ol senden daha cok sitene girip postlarını da serce parmaklarını kemirerek okuyolardır hahahah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya sen ne tatlı bi insansın çocuuum, şu an tam da sana sarılmak durumundayım, yapçak bişi yok üzgünüm:))

      Sil
  10. wow! elbise şahane olmuş gerçekten! <3 bir de yeleksiz göreydik iyiydi diycem ama önümüz yaz, görürüz elbet acelesi yok.. :))
    yine bayıldım fotolara, erman'ı kaçırmayı filan düşünüyoruz biz istanbullu blogger tayfası olarak, demedi deme bak :P
    severim, öperim, sarılırım <333

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen dedigin gibi önümüz yaz ve bu elbise muhtemelen 3 günde bir üstümde olcak:P ama yok yok o kadar sık giyemem bunu. kendisi aslında H&Mden indirim zamanında 15 tlye aldıgım abiye bir elbise, ben bunu üstüne t-shirtle yelekle giyerimki diyerek almıştım:))
      ermanı alın, tepe tepe kullanın tatlım, hiiiç sorun degil :)
      öpmekten başka çarem kalmadı benim de *.*

      Sil
  11. Fotoğraflar ne güzel ve ne de güzel yazmışsın.. Ellerine sağlık :)

    benhali.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. Peki postuna bir heyecanla tıklayıp ilk önce "herkes kendi yüzüğünü taksın" okumam?:D bu fotoğrafların kalitesi ne böyleee, "çekim yapılan mekana da hasta ol." tuşu nerdeydi? Onu bulduktan sonra da "elbisenin rengine hasta ol" tuşunu bulcam da çünkü. Öperim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha cok tahmin edilebilir bi durum, çünkü ben de başlığı atarken önce şaşırıp öyle yazmıştım :P
      ben de yorum yazanların yorumlarının altında "bu yorumu öpücüklü beğen" butonu olsun istiyorum ^_^

      Sil
  13. ahhh o bahsettiğin tipler dolu etrafta ya...
    o tipleri boşver de senin güler yüzün, cici elbisen ve mekan süper:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyyy ne güzel ne yatıştırıcı bi yorummuş bu böyle a dostlar:) teşekkür ederim bolca!

      Sil
  14. herkes boyle birine denk gelmiştir temennimiz bunlardan az olması cok sukur ben 1-2 taneyle bu yaşıma geldim. bu konuda ancak boyle guzel dillendirilir, ağzına sağlık..
    fotolara yorum yapmak benim için giderek zorlaşıyor, her posta yeni bayıldım bittim kelimeleri bulmaya calısmak cok yorucu.ama yazmadan da duramıyorum. sen anladın deyip bu sefer kısa kesecem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle tipler eskiden cok cıkardı karsıma ama artık benden mi kaynaklanıyo, yoksa azaldılar mı bilmiyorum, hiç karşılaşmıyorum. umrumda da olmaz karşıma cıksa bile:) ben bu yazıyı gündemdeki sacmalıklara ithafen yazmıştım ama herkes benle alakalı bi durum var sanmış :)) ben iyiyim dostum ama başımızdakilerin bu piskopat halleri konusunda çenemi tutamıyorum işte..
      fotolar konusunda lütfen şanslı anneye haksızlık etme, o da çok güzel kareler yakalıyo;) öperim severim, sıkar mıncıklarım diycem ama sende de et yokki arkadaşım :P

      Sil
  15. Kaptırmışsın lafları yine gideceği yerlere. İnsa şöyle bir oturup hakkat ya diyor:) O nurlu yüzlü filan falan var ya ben seni ilk görünce öyle düşünmüştüm biliyor musun?öperim en yakın fotoğrafındaki yanaklarından. Bu arada kuş misali bir oradasın bir burda yahu:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya sen esas nurlu kelimesinin karşılıgı olabilirsin o karnın burnunda annecik hallerinle ^_^ aslında ben hep odtüdeyim biliyomusun, yani gezdigim filan yok:) sadece odtü büyük, mekan cok, heryerini degerlendiriyoruz okadar ^_^

      Sil
  16. Evet onu iyi dedin guzum sen! Herkes kendi yüzünden sorumlu! Yüzsüzlere yüz çok! Oooyyy oyy içim bir darlaniyii ki bir off çeksem karşıki dağlar yıkılır! Yüzü vardır o dağın! 1 tane! Karı, kışı, GÜNEŞi, yağmuru o yüzle karşılar! "Dağ dağa küsmüş, dağın haberi yok!" da diyemeyeceğiz maaless! Haberi olmamasına imkan yok! Gündemi değiştirdi, konuları hallaç pamuğu etti, sinirleri didikledi, oturdu. Ayy darlandım öpeyim de çıkayım ben buradan! Haa güzelsin! Fotolar da şahane! Konu oysa! Konu o muydu yoksam? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani o kadar karısık bi yorum olmuşki bebişim, hööö heeee diye okudum ve sanırım haklısın dedim içmden:P
      en iyisi uzatmadan öpiyim de ben seni, sonra yok efendim öpmemiştin, yok beni ihmal ediyosun bu aralar filan olmadın *.*

      Sil
  17. biri senin canını mı sıktı yaa kimmiş o maskeli cadılar :p :p sen o kadar nur yüzlü, iyi kalpli tatlı mı tatlı bir minikkuşsun ki kötülükler bişicik yapamaz inşallah sana :) ha bu aradaa kombine mi yorum yapmalı fotolara mı bilmem ama ikisine de on numero ;) <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yooo aslında hayatımda öyle bi canımı sıkan biri yok çok şükür, sadece gündemdeki sacma sapan durumlara cok sinirliyim bu aralar. ona dolmuşum, burda patladım, o da size denk geldi :)
      teşekkür ederimki güzel yorumun için :)

      Sil
  18. biri senin canını mı sıktı yaa kimmiş o maskeli cadılar :p :p sen o kadar nur yüzlü, iyi kalpli tatlı mı tatlı bir minikkuşsun ki kötülükler bişicik yapamaz inşallah sana :) ha bu aradaa kombine mi yorum yapmalı fotolara mı bilmem ama ikisine de on numero ;) <3 <3

    YanıtlaSil
  19. sımdıııııııııı esın artık tas cıkartır baba fotografcılara bu bırrrrrrrr :) katalog cekımı gıbı baktım bu ıkıııı o maske ıle dolasan ınsanları artık o kadar kolay anlıyorum kı hepsının yuzune kusmak ıstıyprum :))) ben bu elbıseyı gorsem almam ayy uzun gıyemem derım ama sende gorunce hay allahım bu ne guzellık dıyorum<.99 gozlerın ve sacların cok guzel pess :)) hatta utanır ınsan boyle guzel olunur mu onlar nasıl gozler dıyerek bır sarkı sozu ıle yorumumu sonlandırıyorum:))) sıcacık sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ama sen beni galiba çok seviyosunki hep böyle güzel güzel, baldan tatlı yorumlar yazıp beni şımartıyosun ^_^ erman profesyonel dügün fotografcılıgı yapıyo, belgesel tadında dügün hikayesi falan filan:) ben de kobay olarak kullanılıyorum diyebiliriz:)))
      şarkına bayıldım, ekstra şımarma ve toto kaldırma sebebi olabilir kendisi ^_^
      seviyorum seni yaaa, tatlı bebişin tatlı annesi <333

      Sil
  20. Minikkuş merhaba;
    Ben senin blogunu uzun zamandır takip ediyorum ama sanırım ilk defa yorum bırakıyorum. Şimdi benim hatırladığım kadarıyla sen kışın parise gitmiştin, ben de bu yaz gideceğim, kalınacak yer tavsiyesi arıyorum, bana yardımcı olabilir misin? nerede kalmıştınız ve memnun kalmışmıydın? internetten yorumları (hotels.com gibi sitelerden) falan da okuyorum ama herkes ayrı birşey demiş bilemedim. Bana yardımcı olursan çok sevinirim, şimdiden teşekkürler
    buket

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parisle ilgili bütün detayları paris postlarımda yazmıştım, ordan bakabilirsin;) ama daha detaylı bilgi istiyosan sorularını mail at, cevaplarım ;)

      Sil
  21. Elbisene bayıldım. Bunu keser etek diye giyerim ben o kadar güzel, sana da çok yakışmış. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekür ederim, bence kesmene hic gerek yok:) zaten kendisi straplez, istedigin gibi üstüne bişey cekip giyebilirsin ;)

      Sil
  22. Ne guzel anlatmissin durumu.. Neyseki medite hayatimda bu tipleri attim gitti.. olurda yeniden turerlerse yeniden atabilirim hic sorun degil.. Sende at gitsinler.. ;) Elbise cok cici , Erman'da yine harikalar yaratmis.. ayy opeyim hemen !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında böyle insanlar var evet hayatımızda, ama benim son zamanlarda hiç böyle bişi olmadı hayatımda, meditasyon da yapmıyorum ama sineksavar gibiyim bu aralar :))) beni begenen seni dee, senin o yumurcak tipli oğluşunu daaa yerim kadın ^_^

      Sil
  23. Önelikle çok şıksınız :)
    sonraaaa 'herkes kendi yüzünü taksın' gercekten son zamanlara duyduğum en iyi fikir ;)
    yazınız resimler siz ayrı ayrı çok güzelsiniz burada bir utanmış ifadesi kullanmak isterdim olmuyor ozmn gülücük yapiimm :):)
    cici takipci oldum bendeeee oleyyy ****
    bana da buyrunnn :)
    http://gizemkolcak.blogspot.com/

    YanıtlaSil

bütün yorumlar başımın tacıdır, severim ben onları ^.^