2011/12/19

DIY: İncili boncuklu yaka


Dikkatinizi mıncıklamak istiyorum arkadaşlar!

Bu yakayı yapan kızın (o muhterem kişi ben oluyorum) gözleri şaşı oldu.
Fiyatı kızın ameliyatı da dahil 5000 lira:)

Evet yanlış duymadınız.
Oturduğum yerden kalkmadan tam 5 saat bu incik cincik boncukları tek tek işleyerek bu el emeği göz nuru yakayı yarattım.
Yarattım diyorum. Üstelik bir hikayesi de var.


Böyle gözleri kör eder seviyede ince işlerle uğraşınca, hem kafam rahat oluyo, hem de etrafımdaki insanlara daha az sarıyorum. o yüzden ben mutlu, herkes mutlu:)
Önce gittim ilkokul önlüklerine takılan yakalara baktım, kolayına kaçmak için.
Tabiki olmadı, boynumun tepesinde düdük gibi havada kaldı 7-10 yaş grubu yakalar..
Ne varmış canım, ben hallederim dedim sonra. Gittim keçe aldım. En yuvarlak yakalı kazağımın boyun ölçüsünü baz alarak kalıp çıkardım.
Şimdi kalıp çıkardım lafını kullandığım için aranızda "uuu beybi.. kız hakkaten profesyonel çalışmış" diye düşünenler olabilir:) Evde kullanılmayan bir ajandanın orta sayfasını koparıp üzerine yakayı çizdim ve kestim. Buna kalıp dedim. 
Sonra da onu keçenin üstüne çizip keçeyi kestim. 
Yani aşırı profesyoneldim:)))
Sonra da fiti fiti incileri işlemeye başladım. İlla biyerlerinde puantiye olsun diye aralara gümüş boncuklardan da serpiştirdim. Yaptığım en büyük salaklık ise küçük taneli inci almaktı.. Tek tek dikmeye başlayınca anladım durumun ciddiyetini!
1 saat oldu, 2 saat oldu.. Gözler kararmaya başladı.
Annem yemek getiriyo, meyve getiriyo, çay getiriyo.
Etrafımdaki insanlar sürekli olarak değişiyo. Bi sirkülasyon var.
Ama sabit olan tek şey ben ve masa üstündeki boncuklar!
Bu yaka bugün ya bitecek, ya bitecek dedim ve şaşı gözlerle bitirdim..


Şimdi artık daha iyi anlıyorum özel üretim, el emeği ürünlerin neden bu kadar değerli olduğunu.
Şu an bu yaka benim için paha biçilemez:) Milyar verseler satmam şerefsizim:)

Oldu iyi pazartesileriniz olsun ozaman da. Döncem size;)

41 yorum:

  1. Çok şık olur bu tshirtlerde kazaklarda ben denemeliyim
    madambfashion.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. ne tatlı! benim yakam da yeni bitti! incili ve taşlı benim ki de :) ellerine sağlık canım, çok hoş :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de incili yaka diktim, ancak bittiğinde aynen bir gözlerim bir de bi işaret parmağımla bür süre ayrılık yaşadım. Pert haldeydim ama yaptığını başkasında görmek ve sorana ben yaptım demek gerçekten keyif veriyor, ha bir daha yapar mıyım, asla :)

    YanıtlaSil
  4. El emeği-göz nuru süper olmuş, sen baya hamarat çıktın kuşum :)) devamını bekleriz...Çok zarif ve şık olmuş sen bu işi biliyorsun yemınle :))

    YanıtlaSil
  5. harika olmuş :) gördüğüm en şık yaka :))
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. gızz delüüü erkek çocuğu yakası isteseydin keçe meçe uğraşmak zorunda kalmazdın tecrübe konuşuyo burda sorsana ablana:D ama hakkını yemim pek güzel olmuş benimki kadar olmasada :P tırnakları taktın mı:D öptüm beybi!

    YanıtlaSil
  7. nasssııı yani yaaa??? yüzbinmilyon tane inciyi 5 saatte diktin,bitirdin,bi de fotoğrafını çektin ve post yaptın!!ee taksaydın keşke beybiii!!!ya da dur dur çerçeveletip evin baş köşesine mi assan,sanat eseri mahiyetinde :)çook güzel olmuş,güle güle iyi günlerde tak,güzel güzel postlar yap :)
    çok güzel bir günün ve haftan olsun :)

    YanıtlaSil
  8. Önce clutch sonra yaka maşallah diyorum:) bana da yılbaşı için bir farbelalı -bunun ne olduğunu bilmiyorum annem terzi ya ordan kulağımda kalmış, tüm bildiklerimi konuşturayım dur- piliseli, tüvit, reklam kollu (bu da reglan olacak da ben konuşma dilinde yazıyorum:), kruvaze ceketli bir döpiyes diker misin aceba?

    YanıtlaSil
  9. Ay yavrum! Ne cok emek vermissin! Ama cok guzel anlatmissin, guldum ben o yuzden, kusura bakma:P
    Ama cok havali bu ya! Bakalim nasil kullanacaksin. Kiskandim. Ama yap(a)mayacagim ben, satin alayim bari bi yerlerden. Oyle bana meyve, cay getirecek annem yok yanimda:/ Yoksa yapardim:D
    Opuyorum becerikli hatun;*

    YanıtlaSil
  10. azmini kutlarım!pek şahane olmuş..nasıl imrendim,bense su içmeye bile üşendiğim için bir gün olduğum yerde ölü buluncam!

    YanıtlaSil
  11. vayy vayy vayy kıj ne hünerli hatunmuşsun yaffuuuu :)
    ellerine ve de gözlerine sağlık :))

    harika olmuşşş :))


    bu aradaaa çekilişim vaaarrr:)
    PIRLANTA KOLYE ister misinizzzz :))

    http://fashionozge.blogspot.com/2011/12/pirlanta-kolye-hediyem-size1yasinda.html

    YanıtlaSil
  12. UUU Beybi...İyi iş çıkarmışsın...
    çok beğendim...

    YanıtlaSil
  13. Wooow super olmus cidden, ellerine gozune saglik. yorulmussun ama degmis, evladiyelik bir DIY yapmissin, cok sevdim. Ben de gittim bunun kadar guzel olmasa da bu onluk yaka modelinden nasiplenmek icin H&M den bir tane incili kaptim, dunku postumda koymustum. Sana da iyi pazartesiler : )

    YanıtlaSil
  14. Sekerim asmissin sen yaa..
    Bu nu be..Lv gibi olmus.
    Ellerine gozlerine saglik.kiskandim hemen denenecek.gule gule kullan tatlim..

    YanıtlaSil
  15. valla şahane olmuş başka ne diyim bilemedim. süper ince işçilik... VS'nin taşlı sütyenleri bnun yanında mok yemiş diyim :D bende aynı senin gibiyim, zar zor bişiyin başına otururum bitirmeden elleri mahvedip, gözleri karartmadan kalkmam :) annem bu yzden bana babaannesi kılıklı der ama napemmm, çekmişiz bi taraftan :D
    ellerine sağlık hayatım süper düper müper olmuş buuu;)

    YanıtlaSil
  16. bende benzer bişey yaptım, gözlerim ahan böyle oldu 0_o ama harika olmuş (: kombin postu beklerimm

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık tatlım,çok güzel ve şık duruyor,çok beğendim.:) seninki gibi güzel olurmu bilmiyorum ama bende deneyeceğim.:) sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  18. ah yerim ben senin emeğini göz nurunu :) ellerine sağlık çok gaza gelidm bende denicem ama kararlıyım senin kadar kör olamıcam büyük inciler alıcam ben :)))) Mambada sağolsun erkek çocuğu yakası alıcam :)
    Bide kombinde görelim ama yakayı demi ama :)

    begumyagci.blogspot.com

    YanıtlaSil
  19. tatlım eline emeğine sağlık...tam da konustuğumuz anlattığın gibi çok çok güzel olmuşş...güzel kombinlerinde görmek için sabırsızlanıyorum...çok öptüm bebeim

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel bayıldım vallahi. Ellerine sağlık diyorum ve canımı sıkan bir sorun var, bloğumda sormuştum senden de yorum bekliyorum http://www.modamla.com/zayif-olmak-suc-mu.html

    YanıtlaSil
  21. Sabrının sonunda harika birşey çıkmış ortaya.
    Ama ben o kadar sabırla yapamazdım walla :)
    Çok güzel görünüyor,harikasın :)

    YanıtlaSil
  22. Hem hamarat hem komigim diyosun yani :))) saka bir yana cok begendim ellerine saglik cnm .

    YanıtlaSil
  23. ben de ceketimin yakasına zımba yaparken aynı duygular içerisindeydim 4 5 saat oturduğum yerden kalkamadım, kalktığımda ise bacağım tutmuyordu :D çok muntazam yapmışsın, kesinlikle değmiş ;)

    YanıtlaSil
  24. Ellerine sağlık çok güzel olmuş :) Ben de bu tarz bir projeye başladım mı kalkamam başından bir türlü, seni çok iyi anlıyorum o yüzden :))

    YanıtlaSil
  25. oyle cok boyle deli işi şeyler yaptım ki bunu yapmak bana cook uzak geliyor. Ha gorunce offf be ne süper yapsam ya demiyomuyum diyom ama saniyede bu fikri silkinerej atıyorum aklımdan:))

    cnm valla oyle temiz çalışmışsın ki 40 yıllık emektar gibi , harika olmus ellerine sağlık . 3ooo tl vereyim:) satıyosan!!

    tak da gorelim marifetini ustunde...

    ( cnm pazar günü şansızlık oldu:( ama sağlık olsun biz gene gorusuruz...)

    YanıtlaSil
  26. Gözlerine ellerine sağlık. Şaheser olmuş. Valla bu yakayı koyup altınada çok ünlü bir tasarımcının falan desen inanırdım çünkü o kadar mükemmel olmuş :) Bu durumda o ünlü tasarımcı sen oluyorsun :)

    YanıtlaSil
  27. ınanmıyorummmmmm harıkasınnnnnn bayıldımmmmmmm

    YanıtlaSil
  28. yanii bravo sana harika bişe yapmışsın senle yanyana olmayı çok isterdim hiç senin gibi bir arkadaşım olmadı.Bende böyle bir şeyler yapmayı üretmeyi çok severim.Yaratıcılığının daha neler getireceğini merakla ve ilgiyle bekliyorum.

    YanıtlaSil
  29. Ayy inanmıyorum sana tek tek tam bir kabus olmuştur valla pahabiçilemez kısmı sonuna kadar hak ediyo bu yakada. Çok şık olmuş ama böle bi mücevher kutusuna falan koy canım nolur nolmaz:))

    YanıtlaSil
  30. cancağazlarım benim, bu kadar beğenmenize, böyle güzel yorumlar yapmanıza çok sevindim. kötü olmuş, keşke hiç uğraşmasaymışsın gibi bi yoruma yüregim dayanamayabilirdi zaten :)
    bugün eğitimde olduğum için tek tek cevap yazamadım size, bugünlük affedin emi:(

    YanıtlaSil
  31. eline sağlık kuşum...çok güzel olmuş gerçekten...
    şifon bir bluzun vardı önü drapeli.krem ya da beyaz...
    onunla olabilir sanki...
    eğer yanlış hatırlamıyorsam...
    daha çoook kombin olur da benim ilk aklıma o geldi...
    iyi günlerde kullan kuşum.

    YanıtlaSil
  32. Vaaay minikkuşum, sen ne marifetliymişşin de, haberimiz yokmuş. Ne kadar zor bir şeyi, ne kadar güzel ve düzgün yapmışsın. Ben ne zamandır yapmak istiyorum da bir türlü kalkışamıyorum beceremem diye. Valla tebrik ediyorum, ellerine ve de gözlerine sağlık. Hadi şimdi hemen tak bakalım da keyfini sür :))

    İyi ki geldin, iyi ki görüştük ama bunu saymıyorum istediğim kadar uzun olmadı, bir dahakine hazır ol :))
    Öpüyorum seni kocaman

    denizsaatcioglu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  33. estasarımelif; teşekkürler elifim beğenmen beni çok mutlu etti. o beyaz bluzumu dogru hatırlıyosun ama onunla pek olmuyo bu yaka:( bide benim yakalardan yana bi şanssızlıgım var. mesela senin yakayı kaç kere taktım, hiçbirinde fotograf çektiremedim hep işim çıktı. şimdi kesin bunu da taktığım zaman ögle aralarına toplantı koymaya başlarlar:(

    deniz; hihi çok marifetliyim ben, acaip:))) insanın sabrının sınırlarını zorlayan bi iş, o kadar sabrın varsa hiç düşünme yapmaya başla kuşum;) çok güzel oluyo sonra kendi şaheserini izlemek:)
    ben de çok mutlu oldum, iyiki de görüştük. öptüm seni bitanem:*

    YanıtlaSil
  34. Minikkuş pazar günü istinye park da buluşmuşsunuz ben de o gün oradaydım.=) Karşılaşsaydık tanışırdık=)Bu arada sen Adanalı mısın?

    YanıtlaSil
  35. khaleesistyle; hadi yaaa:) haberimiz olsaydı karşılaşabilir ve tanışabilirdik hakkaten.. samsunluyum ben, karadeniz yani:D birine mi benzettin yoksa hacı?:)

    YanıtlaSil
  36. hahah kızlar niye sana Adanalı falan dediler =)Hatta bugün gözde bendeydi lafın geçti Adanalı ama Ankarada yaşıyor dediler .Arkadaşların seni Adanalı sanıyor ben sana söyliyim=)

    YanıtlaSil
  37. aahahaah valla nasıl bi etki bıraktım da adanalı oldum bilemedim:) samsunluyum ben aloooo:D gözdeye söyle getirtmesin beni oraya, sıkarım kollarını bacaklarını:P

    YanıtlaSil
  38. vay be süpermiş, ben de niye birileri yapmıyor ve satmıyor diyorum!!!!
    elllerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  39. süper işçilik, süper anlatım. blogunuzu internette yaka örnekleri ararken keşfettim:)gördüğüm en güzel örneklerden biri de sizinki. paha biçememek de son derece haklısınız. çok emek vermişsiniz,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  40. cincinsfikirli; teşekkürler :)

    kapkara camdan kelebek; begenmene cok sevindim ^_^ gercekten benimki biraz fazla emek yogun oldu, bu kadar fazla ugrasmadan cok daha güzel şeyler de yapılabiliyomuş, örneklerini gördüm ;) çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

bütün yorumlar başımın tacıdır, severim ben onları ^.^